A gdyby tak od najmłodszych lat wiedza o społeczeństwie i ekonomia w szkole w wydaniu wolnościowym!?

Z ekonomią i naukami społecznymi kojarzą nam się uczelnie ekonomiczne i socjologiczne. A gdyby tak wprowadzić te życiowe i praktyczne aspekty tychże nauk od początku procesu edukacyjnego?
Czy wpłynęło by to na świadomości i umożliwiło skuteczniejsze działania w tym zakresie młodzieży wchodzącej w okres dorosłości? Ja uważam, że korzyści było by bardzo dużo!

Jak uczyć dzieci ekonomii!?

Żeby sprecyzować, co ważne jest dla mnie istotne w zakresie ekonomii i jakie elementy umieściłem w programie bloku ekonomicznego, zacznę od wyjaśnienia.
– po pierwsze należy poznać ogólne zasady ekonomii,
– Następnie należy skupić się na rozróżnieniu, czym są waluty, kryptowaluty, akcje, obligacje, metale szlachetne i surowce,
– kolejny ważny element to zarządzanie kapitałem,
– należy również poznać definicję gospodarki z jej mechanizmami działania i historią rozwoju,
– kolejny element to innowacje w rozwoju i gospodarce,
– oraz oczywiście przedsiębiorczość,
marketing,
– i znaczenie, zasady oraz sposoby budowania niezależności finansowej.
Co istotne, ja na prawdę mówię tutaj o wprowadzaniu tej wiedzy od najmłodszych lat, ponieważ jest ona potrzebna do realizacji większości pozostałych celów w tym materialnym świecie!

Dlatego właśnie lubię mówić o bloku ekonomiczny i społeczny jako o parze. Bardzo praktycznie się one komponują, gdyż przy nauce ekonomii i rozwijaniu umiejętności przedsiębiorczych, potrzebujemy znajomości kwestii społecznych. Jak inaczej pozyskiwalibyśmy klientów i rozwijali nasze przedsiębiorstwa pod kierunkiem zaspakajania potrzeb naszych klientów.

Co zatem kryje w sobie blok społeczny!?

Zanim będzie czytać dalej, ma dla Ciebie propozycję. Widząc kolejne wymieniane przeze mnie „przedmioty” zawarte w bloku społecznym, zastanów się, w jaki sposób ta wiedza wpłynęłaby na Ciebie, gdyby była ona elementem Twojej edukacji od poziomu szkoły podstawowej. Weź pod uwagę, że na poziomie szkoły średniej ilość wiedzy i umiejętność jej zastosowania byłyby już znaczące!
Czy myślisz, że Twoje dziecko też na tym skorzysta?
Zacznijmy więc! A ja jeszcze dodam, że kolejność jest przypadkowa:
psychologia, żeby dziecko rozumiało zachowania własne i innych oraz potrafiło zrozumieć, że różne doświadczenia kształtują rozmaite osobowości i przekonania,
komunikacja międzyludzka, która pozwoli dziecku swobodnie nawiązywać kontakty rozumiejąc różne typy osobowości i rozpoznając archetypy swoich rozmówców,
socjologia, która nauczy dziecko rozpoznawać grupy społeczne i zauważać jakie trendy są z tymi grupami związane,
kulturoznawstwo i sztuka, by rozwijać horyzonty, patrzeć poza szablonowo i doceniać piękno,
religioznawstwo, które pokaże dziecku różnorodność wierzeń i świata duchowego, nauczy tolerancji i pomoże zrozumieć ograniczenia związane z przynależnością do różnych grup wyznaniowych,
polityka i ustroje polityczne, dzięki którym dziecko zrozumie działania grup interesów, zarządzanie organizacjami i krajami, oraz uodporni się na hipnotyzowanie mas ludzkich różnicami narodowościowym dla własnych celów,
prawo i przepisy, dla sprawnego poruszania się w świecie zasad i umiejętności rozumienia języka prawnego, co pozwoli wdrożyć się w każdy biznes, w każdym kraju,
analiza logiczna i wyciąganie wniosków, aby dziecko potrafiło łączyć zdobywane powyżej informacje w sposób efektywny i praktyczny, oraz
etyka, która nauczy dziecko rozróżniać dobro od zła z perspektywy jednostki, grupy, czy całego narodu.

Jak Ci się podoba taka koncepcja? Jak masz ochotę podzielić się ze mną Twoimi przemyśleniami i dodać coś do tych informacji, zapraszam Cię do kontaktu. Chętnie udoskonalę mój program i opublikuję naszą rozmowę, aby więcej osób mogło skorzystać z tej wiedzy.
Dziękując za Twoją uwagę zapraszam Cię do wywiadu, którego udzieliłem w powyższym temacie Panu Janowi Kubaniowi dla fundacji PAFERE.

Podziel się za znajomymi

Dodaj komentarz